LOCATION/TYPE

NEWS HOME

[ exact phrase in "" • results by date ]

[ Google-powered • results by relevance ]



Archive
RSS

Add NWW headlines to your site (click here)

Get weekly updates

WHAT TO DO
when your community is targeted

RSS

RSS feeds and more

Keep Wind Watch online and independent!

Donate via Paypal

Donate via Stripe

Selected Documents

All Documents

Research Links

Alerts

Press Releases

FAQs

Campaign Material

Photos & Graphics

Videos

Allied Groups

Wind Watch is a registered educational charity, founded in 2005.

News Watch Home

No all’impianto eolico, Zanoni in missione sul Monte Pizzoc 

Credit:  Redazione 11 luglio 2013 trevisotoday.it ~~

[No to wind facility on Mount Pizzoc: Andrea Zanoni on a mission]

Andrea Zanoni in missione sul Monte Pizzoc. Domenica sera l’eurodeputato ha effettuato un sopralluogo nell’area dove il Comune di Fregona ha in programma di realizzare un imponente impianto eolico.

Andrea Zanoni sul Monte Pizzoc

Andrea Zanoni sul Monte Pizzoc

“Una follia” per Zanoni, che si oppone al progetto: “Si tratta del posto più sbagliato di tutto il Nord Italia per costruire un simile impianto – rileva l’eurodeputato, che pure è un forte sostenitore dell’eolico – Queste gigantesche pale eoliche sono una vera e propria minaccia per le migliaia di uccelli migratori che transitano per l’area, una delle principali rotte italiane di migrazione dell’avifauna”.

“Dopo il sopralluogo effettuato sono ancora più convinto che questo progetto sia deprecabile visto che condannerà questa stupenda montagna a diventare un tritacarne di uccelli migratori e un luogo di rumore continuo quando invece adesso è l’unico punto della provincia di Treviso dove si può ascoltare il silenzio – continua l’eurodeputato – Trovo inoltre scandaloso che il sindaco di Fregona, Giacomo De Luca, abbia firmato l’accordo con la società Enel Green Power senza passare per il Consiglio comunale. Invece che imporre questo progetto scellerato, lo invito ad esempio ad occuparsi dei rifiuti di fuochi d’artificio abbandonati nell’area da capodanno scorso”.

Nell’area, un tempo sito di una vecchia caserma della Nato, è stato ricavata una piazza ribattezzata “della pace”: “Fermiamo questo progetto – conclude Zanoni – oppure bisognerà cambiarle il nome a causa dell’impatto ambientale, del rumore e della carneficina di uccelli che verrà causata. Con i comitati locali stiamo programmando una conferenza pubblica e una manifestazione contro questo progetto che terremo molto probabilmente tra ottobre e novembre prossimi”.

Source:  Redazione 11 luglio 2013 trevisotoday.it

This article is the work of the source indicated. Any opinions expressed in it are not necessarily those of National Wind Watch.

The copyright of this article resides with the author or publisher indicated. As part of its noncommercial educational effort to present the environmental, social, scientific, and economic issues of large-scale wind power development to a global audience seeking such information, National Wind Watch endeavors to observe “fair use” as provided for in section 107 of U.S. Copyright Law and similar “fair dealing” provisions of the copyright laws of other nations. Send requests to excerpt, general inquiries, and comments via e-mail.

Wind Watch relies entirely
on User Funding
   Donate via Paypal
(via Paypal)
Donate via Stripe
(via Stripe)

Share:

e-mail X FB LI M TG TS G Share

Tag: Victories


News Watch Home

Get the Facts
CONTACT DONATE PRIVACY ABOUT SEARCH
© National Wind Watch, Inc.
Use of copyrighted material adheres to Fair Use.
"Wind Watch" is a registered trademark.

 Follow:

Wind Watch on X Wind Watch on Facebook Wind Watch on Linked In

Wind Watch on Mastodon Wind Watch on Truth Social

Wind Watch on Gab Wind Watch on Bluesky