LOCATION/TYPE

NEWS HOME

[ exact phrase in "" • results by date ]

[ Google-powered • results by relevance ]


Archive
RSS

Add NWW headlines to your site (click here)

Get weekly updates

WHAT TO DO
when your community is targeted

RSS

RSS feeds and more

Keep Wind Watch online and independent!

Donate via Stripe

Donate via Paypal

Selected Documents

All Documents

Research Links

Alerts

Press Releases

FAQs

Campaign Material

Photos & Graphics

Videos

Allied Groups

Wind Watch is a registered educational charity, founded in 2005.

News Watch Home

Ostrach: Weiter Widerstand gegen Windkraft 

Credit:  01.02.2013 Von Siegfried Volk suedkurier.de ~~

Der Gemeinderat Ostrach will am Montag über die Ausweisung von Konzentrationsflächen für den Bau von Windrädern entscheiden. Die Zahl der möglichen Flächen wurde gegenüber den Vorplanungen erheblich reduziert, so dass auf der Gemarkung im Prinzip nur noch zwei Standorte verbleiben.

In der Nähe des Teilortes Kalkreute soll ein Standort für ein Windrad ausgewiesen werden, wogegen sich die Bewohner wehren. Bürgermeister Christoph Schulz verweist auf den Abstand von 1,3 Kilometern zur Wohnbebauung.

Fraglich erscheint auch, ob der Bau eines einzigen Windrades für einen Investor tatsächlich rentabel wäre. Günther Schwarz fordert im Gespräch mit dem SÜDKURIER namens der Bürgerschaft von Kalkreute den Verzicht auf die Ausweisung des geplanten Windradstandortes. Er verweist auf einen Gemeinderatsbeschluss, in dem sich das Gremium mit Blick auf die Beeinträchtigung der Landschaft exakt gegen die Ausweisung von Flächen aussprach, wo nur eine Anlage gebaut werden kann.

Unverständlich ist für Schwarz, dass ein solcher Ein-Anlage-Standort in Nachbarschaft zur Hauptgemeinde Ostrach dagegen gestrichen werden soll. Er verweist auch auf die Anwesenheit des roten Milans in dem Waldgebiet, in dem die Anlage gebaut werden könnte. Er habe den Behörden ein Video gezeigt, in dem nachweislich 15 Rotmilane über dem Waldgebiet kreisten.

Source:  01.02.2013 Von Siegfried Volk suedkurier.de

This article is the work of the source indicated. Any opinions expressed in it are not necessarily those of National Wind Watch.

The copyright of this article resides with the author or publisher indicated. As part of its noncommercial educational effort to present the environmental, social, scientific, and economic issues of large-scale wind power development to a global audience seeking such information, National Wind Watch endeavors to observe “fair use” as provided for in section 107 of U.S. Copyright Law and similar “fair dealing” provisions of the copyright laws of other nations. Send requests to excerpt, general inquiries, and comments via e-mail.

Wind Watch relies entirely
on User Funding
   Donate via Stripe
(via Stripe)
Donate via Paypal
(via Paypal)

Share:

e-mail X FB LI M TG TS G Share


News Watch Home

Get the Facts
CONTACT DONATE PRIVACY ABOUT SEARCH
© National Wind Watch, Inc.
Use of copyrighted material adheres to Fair Use.
"Wind Watch" is a registered trademark.

 Follow:

Wind Watch on X Wind Watch on Facebook Wind Watch on Linked In

Wind Watch on Mastodon Wind Watch on Truth Social

Wind Watch on Gab Wind Watch on Bluesky