LOCATION/TYPE

NEWS HOME

[ exact phrase in "" • results by date ]

[ Google-powered • results by relevance ]


Archive
RSS

Add NWW headlines to your site (click here)

Get weekly updates

WHAT TO DO
when your community is targeted

RSS

RSS feeds and more

Keep Wind Watch online and independent!

Donate via Stripe

Donate via Paypal

Selected Documents

All Documents

Research Links

Alerts

Press Releases

FAQs

Campaign Material

Photos & Graphics

Videos

Allied Groups

Wind Watch is a registered educational charity, founded in 2005.

News Watch Home

Anche Sgarbi contro l’eolico a Pietrelcina: «È assurdo» 

Credit:  Sabato 25 Marzo 2023, ilmattino.it ~~

[Vittorio Sgarbi, Undersecretary for Culture: «It is simply absurd to disfigure the territory with installations that do not bring any energy benefit to it. It is a massacre that is being carried out in all of southern Italy.»]

Vittorio Sgarbi, Sottosegretario alla Cultura, interviene con durezza sullo scontro in atto circa la realizzazione di un nuovo campo eolico nel territorio di Pietrelcina.

«In assenza di una coscienza civica e di una capacità di controffensiva dello Stato per la difesa del paesaggio, non resta che sperare in Padre Pio e nei suoi frati per evitare la violenza criminale delle multinazionali, con il sostegno di altre forze determinate a continuare lo scempio dell’eolico e del fotovoltaico nel martoriato Sud e anche in Campania e provincia di Benevento. Non resta che sperare in un miracolo, e pregare Padre Pio».

La polemica sull’eolico a Pietrelcina è divenuta scontro negli ultimi giorni. «Ringrazio l’Arcivescovo Felice Accrocca e il ministro provinciale dei frati cappuccini, Padre Francesco Dileo per aver interpretato le ansie e le preoccupazioni del nostro territorio» ha dichiarato Salvatore Mazzone, il sindaco di Pietrelcina, che ha accolto con gratitudine la vicinanza di tutte le istituzioni, laiche e religiose. Il primo cittadino del paese di San Pio aveva ribadito le posizioni della sua comunità in merito all’istallazione di impianti eolici: «Noi non contestiamo il progetto, contestiamo che 9 aereogeneratori alti circa 200 metri, come se fossero grattacieli di 70 piani, vengano installati in prossimità del centro urbano, a soli 3 chilometri» e prosegue: «L’atlante eolico non segnala nemmeno Pietrelcina come zona ventosa».

Contro l’installazione di nuove pale eoliche nella terra di Padre Pio si era schierata anche la provincia di Benevento e una buona parte della classe politica locale.

Ora l’intervento di Vittorio Sgarbi: «È semplicemente assurdo deturpare il territorio con delle installazioni che non portano nessun beneficio energetico allo stesso. È uno scempio che si sta portando avanti in tutto il sud Italia».

Source:  Sabato 25 Marzo 2023, ilmattino.it

This article is the work of the source indicated. Any opinions expressed in it are not necessarily those of National Wind Watch.

The copyright of this article resides with the author or publisher indicated. As part of its noncommercial educational effort to present the environmental, social, scientific, and economic issues of large-scale wind power development to a global audience seeking such information, National Wind Watch endeavors to observe “fair use” as provided for in section 107 of U.S. Copyright Law and similar “fair dealing” provisions of the copyright laws of other nations. Send requests to excerpt, general inquiries, and comments via e-mail.

Wind Watch relies entirely
on User Funding
   Donate via Stripe
(via Stripe)
Donate via Paypal
(via Paypal)

Share:

e-mail X FB LI M TG TS G Share


News Watch Home

Get the Facts
CONTACT DONATE PRIVACY ABOUT SEARCH
© National Wind Watch, Inc.
Use of copyrighted material adheres to Fair Use.
"Wind Watch" is a registered trademark.

 Follow:

Wind Watch on X Wind Watch on Facebook Wind Watch on Linked In

Wind Watch on Mastodon Wind Watch on Truth Social

Wind Watch on Gab Wind Watch on Bluesky